Son Yazılar

Cağ Kebabını Hiç Böyle Yemediniz

Cağ kebabı, keçi veya kuzu etinden yapılan bir kebap çeşitidir. Erzurum ve Artvin'e ait olan cağ kebabı, önceden terbiye edilmiş etin yatık bir şiş üzerinde odun ateşi eşliğinde pişirilmesiyle hazırlanır. Cağ adı verilen şişler kullanılarak servis yapıldığından dolayı bu adı almıştır. Servisi, aynı şekilde yöreye özgü lavaş ekmeği ile beraber yapılır.

Etin hazırlanışı:
Yaylalarda doğal ortamlarda gezerek yetişmiş en az bir yaşındaki koyu veya keçilerden elde edilen et sinir, damar ve zarlardan ayırılır. Etin yağ oranının %25-%30 arasında olması gerekir. Etin yağı fazla ise fazlası alınır. Temizlenen et, şişe takılmaya uygun şekilde hazırlanır. Et parçalarının belirli bir ölçüsü olmamakla birlikte şişin boyu ve kalınlığı ile orantılı olacak şekilde et parçalara ayrılmalıdır. Örnek olarak şişin çapı 30 cm ise şişe takılacak etin uzunluğu 60 cm yani 2 katı kadar olmalıdır. Et tuzlanarak bir gün dinlendirilir. Dinlendirilen et, ince bir şekilde kıyılmış kuru soğanın karabiber ile harmanlanıp macun haline getirilmesi ile elde edilen özel karışım ile iyice yoğrulup hazır hale getirilir. Hazırlanan et şişe takılır ve hafifçe sıkıştırılır.

Pişirme:
Hazırlanan şişler, meyve veya meşe odunu kullanılarak yakılan ocakta pişirilir. Ocağın taş veya tuğladan oluşturulması Erzurum Cağ Kebabının kendisine has lezzeti için çok önemlidir. Şiş ateşe koyulmadan yarım saat-45 dakika önce ateş yakılmalı ve ocağın tamamen ısınması sağlanmalıdır. Şiş durgun ateşe tabladan 15santimetre yükseklikte ve ateşin uygunluğuna göre uygun bir mesafede özel düzeneğe yatay olarak yerleştirilir ve piştikçe şiş döndürülür. Etin renginin kırmızıdan kahverengine dönme seviyesi uygun bir şekilde piştiğini gösterir.

Sunuş:
Pişen Cağ Kebabı geleneksel olarak Cağ adı verilen küçük şişle ya da talebe göre cağ şişi olmadan kesilerek tabakta servis edilir. Yöresel olarak ahşap saplı olması tercih edilir. Cağ’ın altı, ocağın yanında hazır duruma getirilen ızgarada isteğe göre kızartılır ve porselen tabaklarda servis edilir. Bir Erzurum Cağ Kebabı ortalama 90 gram Olarak sunum yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türk tanıtım, Türkiye tanıtım

AKLINIZDA NE VARSA
''TÜRK TANITIMDA''
Klasiklerin çok ötesinde bir tanıtım Platformu olan
turktanitim.org Türkiye tanıtım,İstanbul tanıtım ve
Spor tanıtım deyince akla gelen,Tek Sosyal
Platformdur;
Türkiye ve hatta Dünya çapında
Ülkemizi,Kültürümüzü, Sosyal ve Kültürel
özelliklerimizi,Bölgesel ve Yöresel
Yemeklerimizi,Teknoloji Tarih ve Sporumuzu Turizm
Bölgelerimizi tanıtan www.turktanıtım.org
çeşitli Video, Resim ve Makalelerle tanıtır.
Bilmediğiniz ve Bilmek istediğiniz Her konu hakkında
Bilgi sahibi olabileceğiz tek Platform Türk Tanıtım,
Size bilmek isteyeceğiniz, ne kadar çok şey olduğunu
hatırlatacaktır.

Aklınızda ne varsa ''Türk tanıtım''da
Aklınızda ne yoksa ''Türk tanıtım''da
www.turktanitim.org