Son Yazılar

Adana'yı Yakından Tanıyalım

Adana

  Türkiye'nin en kalabalık 6. şehri olan Adana, Akdeniz bölgesinde bulunmakta ve 2 milyonu geçkin insana ev sahipliği yapmaktadır. Karataş ve Yumurtalık adı altında iki tane sahil ilçesi bulunduran şehir, Mersin, Hatay gibi büyükşehirlere olan yakınlığı ile de önemli bir merkez sayılmaktadır. Tarihin verdiği ayrıcalıklar ve yeniliklerin takip edilmesi ile birlikte ülkenin güzide illeri arasında yerini alan Adana, her bakımdan görülmeye değer olarak tanımlanmaktadır.


 Ekonomi ve Geçim Kaynakları

  Akdeniz bölgesinin önemli şehirlerinden olan Adana verimli tarım arazilerine sahip olmak ile birlikte Çukurova tarım bölgesinin dağıtım merkezi olma görevini üstlenmektedir. Özellikle pamuk yetiştiriciliği konusunda adından çok sık söz ettiren şehir; soya fasulyesi, buğday, arpa ve narenciye yetiştiriciliği konusunda sürekli listenin başında yer almaktadır. Bölge içerisinde tarım veya çiftlik ile ilgilenen işletmelerin birçoğu genel merkezlerini Adana’ya taşıyarak Adana merkezli büyümeyi hedef almaktadır.
 

  İlk sanayileşen bölge ve iller arasında da yerini alan Adana, sanayiye verdiği önem ve hızlı gelişimi ile birlikte geniş bir kitleye çalışma fırsatı sunmaktadır. Seyhan barajının inşaatıyla birlikte sulama sistemi konusunda büyük gelişmeler yaşayan ve bundan sonrasında tarım sektörü içerisinde daha fazla üretim yaparak daha çok gelişme imkanı bulan Adana, tarım konusunda olduğu kadar sanayi konusunda da bilinçli bir kitleye sahip olmaktadır. Tekstil ve deri işlemesi kategorisinde de her geçen sene daha çok kişiye iş imkânı sağlayan, gelişmiş ve daha büyük işletmeler kurulmaktadır.

  Bölge içerisindeki coğrafi konumlara göre değişkenlik gösterebilen hayvancılık alanı ise, ülke şartlarına göre bu bölgeye daha çok katkı sağlamaktadır. İç kesimlerinde daha çok ahır hayvancılığının yapıldığı Adana, şehir merkezine yakın bölgelerde ise besi hayvancılığı, tavukçuluk gibi küçük çaplı işletmelere dönüşmektedir. İki sahil ilçesine sahip olan şehir, aynı zamanda deniz mahsulleri konusunda da kendini geliştirmekte, teknolojik imkanlardan faydalanarak yeni fikirlere açılmaktadır.

İklim ve Turizm Özellikleri

  Akdeniz bölgesinde yer alması ile birlikte Akdeniz iklimini yaşayan şehrin, yazları üst seviyede sıcak, kışları ise ılık ve daha çok yağışlı olarak geçmektedir. Rahat hava koşulları avantajı ile birlikte yaz kış ziyaretçilere kapılarını açan Adana, tarihten gelen hazinelere sahip olması ile birlikte önemli bir turizm merkezi olmak görevini de üstlenmektedir. Her mevsim kapılarını dünyanın birçok ülkesinden gelen ziyaretçilere açık tutan şehirdir.

  Taş köprü, Arkeoloji müzesi, Atatürk müzesi, Adana bedesteni, Büyük saat, Yağ Camii, Adana Ulu Cami, Kazancılar Çarşısı, Cemil Nardalı Konağı, Büyük Saat, Bebekli kilisesi ve daha birçoğunun sayılabileceği hem Türk hem de yabancı milletlerden tarafından farklı hikâyelerle zenginleştirilmiş geniş bir tarihi arşive sahip olmaktadır.

  Nehrin iki yanında bulunan 5 yıldızlı oteller ile birlikte gelen ziyaretçilere konforlu bir ortam da hazırlamayı unutmayan iş yeri sahipleri ile birlikte Adana, sıcak ve güler yüzlü insanları ile birlikte hafızalarda güzel anılar bırakmaktadır. Kayıkçı limanları ile birlikte özellikle gün batımında harika karelerin çıkabildiği alanlar fotoğraf çekmeyi seven insanların uğrak yerleri arasında ilk sırada yer almaktadır. Gün geçtikçe peyzaja verilen değerinde artması ile birlikte Adana, yeşili seven ve yeşile sahip çıkan bir ile olmaktadır.

 Eğitim


  Okur-yazar oranının oldukça yüksek olduğu Akdeniz bölgesi şehrinde, okul ve kütüphanelerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Çukurova üniversitesine ev sahipliği yapan Adana, eğitime verdiği önem ile de birlikte uygulamalı birimler kurmaktadır.

  2010 yılında Kongre ve Fuar merkezi de kurulan Çukurova Üniversitesinde 2000 kişilik alan sürekli bir döngü ile birlikte eğitimlere yer açmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türk tanıtım, Türkiye tanıtım

AKLINIZDA NE VARSA
''TÜRK TANITIMDA''
Klasiklerin çok ötesinde bir tanıtım Platformu olan
turktanitim.org Türkiye tanıtım,İstanbul tanıtım ve
Spor tanıtım deyince akla gelen,Tek Sosyal
Platformdur;
Türkiye ve hatta Dünya çapında
Ülkemizi,Kültürümüzü, Sosyal ve Kültürel
özelliklerimizi,Bölgesel ve Yöresel
Yemeklerimizi,Teknoloji Tarih ve Sporumuzu Turizm
Bölgelerimizi tanıtan www.turktanıtım.org
çeşitli Video, Resim ve Makalelerle tanıtır.
Bilmediğiniz ve Bilmek istediğiniz Her konu hakkında
Bilgi sahibi olabileceğiz tek Platform Türk Tanıtım,
Size bilmek isteyeceğiniz, ne kadar çok şey olduğunu
hatırlatacaktır.

Aklınızda ne varsa ''Türk tanıtım''da
Aklınızda ne yoksa ''Türk tanıtım''da
www.turktanitim.org