Son Yazılar

Tava Katmeri Nasıl Yapılır?



TAVA KATMERİ
Katmer yapılması zaman alan bir çörektir. Bolca vaktimiz olmalı ki evimizde yapabilelim . Hazır yufkadan da katmer yapılabilir . Bu tarifimizde kolay katmer tarifi vereceğiz.
Malzemelerimiz;

  1. 1 adet hazır yufka
  2. 75 gr taze kaymak
  3. 4 kaşık toz şeker
  4. 6 kaşık çekilmiş yeşil fıstık
  5. Kızartmak için 4 tatlı kaşığı tereyağı
Hazırlanışı;
Hazır yufkamızı masamıza serelim. Yufka'mızın her yerine gelecek şekilde kaymağı'mızı iyice sürdükten sonra Toz şekerimizi ve yeni çekilmiş yeşil fıstıklarımızı yufkamıza serpiştirelim. Yufkamızın dört ucundan tutarak üzerine katlıyoruz. Yufkamızı katladıktan sonra keskin bir bıçak yardımıyla dört eşit parçaya bölüyoruz. Son olarak her bir parçayı üçgen olacak şekilde katladıktan sonra uçlarını elimizle bastırarak kapatalım. Böylece 4 adet eşit üçgen katmer elde ediyoruz. Diğer taraftan tavamızı ocağımıza alarak 2 kaşık tereyağımızı koyuyoruz ve tereyağımız kızdıktan sonra 2 adet katmerimizi önlü arkalı kızartıyoruz. Bu işlemi bir kere daha tekrarladıktan sonra kızaran katmerlerimizi servis tabağımıza alarak üstüne kalan fıstıklarımızı serpiştiriyoruz ve sıcak soğuk olarak servis yapıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türk tanıtım, Türkiye tanıtım

AKLINIZDA NE VARSA
''TÜRK TANITIMDA''
Klasiklerin çok ötesinde bir tanıtım Platformu olan
turktanitim.org Türkiye tanıtım,İstanbul tanıtım ve
Spor tanıtım deyince akla gelen,Tek Sosyal
Platformdur;
Türkiye ve hatta Dünya çapında
Ülkemizi,Kültürümüzü, Sosyal ve Kültürel
özelliklerimizi,Bölgesel ve Yöresel
Yemeklerimizi,Teknoloji Tarih ve Sporumuzu Turizm
Bölgelerimizi tanıtan www.turktanıtım.org
çeşitli Video, Resim ve Makalelerle tanıtır.
Bilmediğiniz ve Bilmek istediğiniz Her konu hakkında
Bilgi sahibi olabileceğiz tek Platform Türk Tanıtım,
Size bilmek isteyeceğiniz, ne kadar çok şey olduğunu
hatırlatacaktır.

Aklınızda ne varsa ''Türk tanıtım''da
Aklınızda ne yoksa ''Türk tanıtım''da
www.turktanitim.org